Propagace je pro každou firmu životně důležitá. Bez ní by potenciální zákazníci nevěděli, že vůbec existuje, což by samozřejmě znamenalo, že by její výrobky nikdo nevyhledával. Samozřejmě můžeme říci, že například u potravin by to mohlo být celkem jedno, ale opak je pravdou. Právě díky široké nabídce zboží chce každá firma své zákazníky přesvědčit, že právě ty její výrobky jsou ty nejlepší. K tomu slouží různé druhy reklam.
Typickými příklady jsou reklama v televizi a reklamní předměty s potiskem betMarks. Mezi nimi jsou samozřejmě markantní rozdíly, ať už se týká způsobu použití, ceny či účinnosti. Který z nich je ale lepší? A mohou se navzájem doplňovat?
Jedním z nejdůležitějších faktorů je samozřejmě cena. A zde je jasné, že výroba různých propagačních předmětů stojí mnohem méně, než natočení televizního klipu, nemluvě o zaplacení různým televizním stanicím za to, že jej budou vysílat. Přesto jsou televizní reklamy více používané. Proč?
Důvodem je účinnost reklamy, což je prakticky nejdůležitější faktor. Firmám by se nevyplatilo investovat do typu propagace, která cílové zákazníky nepřesvědčí o koupi. A v tomto ohledu patří televizní klipy k těm nejúčinnějším. Proč?
Na televizi se dívají prakticky všichni. Zasáhne tedy širokou demografickou škálu obyvatel. Navíc je velmi flexibilní a je možné ji upravit přesně tak, aby působila nejvíce právě na cílovou skupinu. To ve spojení s využitím nejrůznějších průzkumů a teorií psychologie dosahuje toho, že televizní reklama má na každého z nás skutečně velký vliv.
Na druhou stranu tu máme reklamní předměty. Obvykle se jedná o drobnosti, jako jsou propisky či klíčenky nebo přívěsky. Jejich výroba je velmi levná a lidé je často používají každý den. To by teoreticky mělo znamenat, že se jim jméno firmy vryje do paměti a budou tedy kupovat její výrobky. Tak tomu však není, a to z jednoduchého důvodu.
Chybí zde totiž důvod, proč by si zákazníci měli produkty dané společnosti kupovat. Zatímco reklamní spot v televizi jim jasně řekne, v čem jsou lepší oproti konkurenci, na těchto drobnostech je pouze jméno a někdy i slogan společnosti.
Proto se v poslední době používají různé triky na zvýšení hodnoty dané věci jako upomínkového nebo speciálního předmětu, který navíc ukazuje dobrou vůli dané firmy a přesvědčuje zákazníka, že by si měl kupovat výrobky právě od ní.
A zde přichází ke slovu spolupráce mezi televizní reklamou a dárkovým předmětem. V televizi lze například odvysílat spot, který říká, jak je možné získat daný exkluzivní dárek, a že jen ti šťastní jej dostanou. Tyto akce jsou obvykle spojeny s nákupem určitého druhu jejich zboží. To samozřejmě vede ke zvýšení prodeje.
Jak je tedy vidět, reklama v televizi a drobné dárky si nejen nekonkurují, nýbrž se doplňují k dosažení jednoho cíle: nalákání zákazníků a zvýšení zisku firmy. A o to jde především.